دین رسانه ای

رسانه،دین،جامعه

دین رسانه ای

رسانه،دین،جامعه

ادع الی سبیل ربّک بالحکمة والموعظة الحسنة وجادلهم بالّتی هی احسن- سوره نحل آیه125

طبقه بندی موضوعی

حدیث دلبران

يكشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۲، ۰۷:۰۰ ب.ظ


«عده ای گمان می کنند قیام امام حسین (ع) قیامی عجولانه و بدون فکر نظامی بود. این در حالی است که این اتفاق باید به همین شکل و صورت اتفاق می افتاد تا مورد رضایت خداوند واقع میشد چرا که تقدیر الهی چنین بود

هنگامی که حضرت مسیح از سرزمین کربلا عبور میکرد از شهادت حسین سخن گفت قاتلان او را نفرین کرد و سرزمین کربلا را سرزمین با برکت نامید.  صدها سال قبل از واقعه کربلا آدم، حضرت ابراهیم و موسی بر امام حسین گریه کردند و عیسی به بنی اسرائیل دستور داد آنها هم قاتلان را نفرین کنند و فرمود:هر که دوران او را درک کند باید درکنار او بجنگد  و اگر کشته شود همانند رزمنده ای است که در منار پیامبران  به شهادت رسیده باشد.

امام حسین از شهادت خود خبر داشت و قیام او در رفتن به سوی شهادت به خاطر اطاعت و پیروی از تکلیف الهی بود که برایش رقم خورده بود. آن حضرت شهادت خود را برای ام سلمه شرح میدهد و میگوید آیا راه گریزی از مرگ وجود دارد؟ اگر امروز نروم باید فردا بروم. خداوند خواسته است مرا شهید ببیند آنتوان بارا«.

 ایام محرم فرصت خوبی است که به کتب و روایات مراجعه کنیم و در کنار عزاداری در خیمه های عزای امام شهیدان، در حد امکان معرفت کسب کنیم و در مکتب غنی اهل بیت سلام الله علیهم شاگردی کنیم. کتب و مقتل های زیادی راجع به امام حسین علیه السلام و قیام عاشورا از منظرهایمختلف نوشته شده. بیشتر این مطالب از زبان علما و نویسندگان مسلمان و شیعه نگاشته شده اند. گفتن و نوشتن از بزرگانی چون اباعبدالله سلام الله علیه و پدر بزرگوارشان  مختص ما شیعیان نیست.  آنتوان بارا یکی از متفکرین و دانشمندان مسیحی است که شمه ای از دریای  عظیم معرفت اهل بیت را چشیده و سرمست از این تجربه پیام عدالت خواهی امام شهید را در قالب کتابی زیبا به نام" امام حسین علیه السلام در اندیشه مسیحیت" به جهانیان عرضه می کند. او خود را یک " مسیحی شیعه " می نامد و از شیعیان گله دارد که چرا این شخصیت فرا دینی را آن گونه که باید به جهانیان معرفی نمی کنند.  او معتقد است که:

«انقلاب امام درسی بود به تمامی انسان های کره زمین که بدانند مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است.امام با این حرکت ایستادگی واقعی بر روی اعتقادات و باورهای انسانی را به تمام مردم تاریخ نشان داد و افرادی همانند گاندی آن را فراگرفتند و آزادگی را پیشه کردند شهادت امام حسین نمونه ای کامل از فداکاری و ایثار برای خدا و انسانیت بود. قیام او به خاطر حق بود و حق از آن تمامی ملت هاست. پس انقلاب ایشان تنها اختصاص به مسلمانان ندارد و برای تمامی جامعه اندیشمند بشری مهم و بزرگ است از جمله جامعه مسیحیت.عیسی بن مریم نیز جز برای فداکاری و شهادت و بشارت دهنده حق و پیام آوری راستی و حیات فرستاده نشد.پیامبر اکرم(ص): «حسین از من است و من از حسین هستم».اگر حسین شیرخواره و تغذیه یافته نبوت است عیسی نیز مولودی بود با نسیمی آسمانی در مریم«.


نظر یک کشیش مسیحی:

اگر حسین از آن ما بود در هر سرزمینی برای او پرچمی افراشته می ساختیم و در هر روستایی برایش منبری نصب می کردیم و مردم را با نام حسین به سوی مسیحیت دعوت می کردیم.

 پ ن. مصاحبه ای زیبا با این نویسنده را امروز خواندم که برایم یک روضه امام حسین علیه السلام بود.

 

 

 

 

 

  • کاوش

نظرات  (۲)

  • یک پسر مجرد
  • سلام
    شما بزرگوارید ...
    این حقیر هم در منجلابی بوده و هستم که نیازمند دعای خیر امثالکم هستم!
    و حسین را چه کسی شناخت؟! ...
    تمام واژگان کم می آورند در برابر عاشورا ...
    سلام، این کتاب  ترجمه شده به فارسی؟ 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی