دین رسانه ای

رسانه،دین،جامعه

دین رسانه ای

رسانه،دین،جامعه

ادع الی سبیل ربّک بالحکمة والموعظة الحسنة وجادلهم بالّتی هی احسن- سوره نحل آیه125

طبقه بندی موضوعی

second life1

پنجشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۴۹ ق.ظ

منظور از second life یا زندگی دوم چیست؟


زندگی دوم مفهومی است که از سال 2003  با شرکت لیندن لب به وسیله فیلیپ روزدیل در فضای مجازی ظهور کرد. در این سبک زندگی افراد آواتارهای دلخواه خود را به عنوان ساکنین این سرزمین مجازی ترسیم می کنند. در این فضا افراد نوع دیگری از زندگی را خلق می کنند و می توانند به وسیله اواتارهای خود همسایه و همکار و محله داشته باشند. به داد و ستد و فعالیت بپردازند و طبق سیستم مالی این فضا درآمد داشته باشند. برای عضویت در این سرزمین باید هزینه پرداخت و بر اساس امکاناتی که فرد می خواهد داشته باشد هزینه ها متغییر است. در این سبک زندگی فرد می تواند جنسیت،ظاهر و موقعیت شغلی و اجتماعی اش را آن گونه که دوست دارد تعیین کند. 

 زندگی دوم در کشور ما بیشتر در حد یک بازی رایانه ای شناخته شده در حالی که موسس آن معتقد است این گونه نیست. این سبک زندیگی  مورد استقبال قرار گرفته و زندگی اول و حقیقی را هم تحت الشعاع قرار داده به گونه ای که می توان پول لیندن را به دلار در آمریکا تبدیل کرد و سرمایه گذاری اقتصادی داشت. حتی برخی کشورها تقاضای داشتن سفارت خانه در این سرزمین را دارند.

در حال حاضر به دلیل سرعت پایین اینترنت در کشورما و بازی تلقی کردن این سبک زندگی ،شاید زندگی دوم چندان جدی گرفته نشود اما دیر یا زود این سبک زندگی هم جای خود را در جامعه ما باز خواهد کرد و بهتر است متولیان فرهنگی کشورمان هشیارانه در این رابطه عمل کنند.

جدای از جذابیت ها و خلاقیت هایی که در این سبک زندگی می توان یافت باید به آسیب های آن هم توجه داشت. این سبک زندگی به راحتی قابلیت این را دارد که چارچوب های هنجاری یک جامعه را تغییر دهد و مدل های خود را جایگزین کنند. می تواند موجب نوعی فردگرایی در میان افراد شود و مشارکت های اجتماعی در زندگی واقعی را کاهش دهد. و می تواند به جای واقع گرایی نوعی خیال پردازی و توهم را جایگزین کند و.......

  • کاوش

نظرات  (۴)

سلام .ممنون مطلب جدی و متفاوتی بود. تشکر فقط  یک کم توضیح بیشتری لازم داره!

{گلم که نداری اینجا}

پاسخ:
سلام
بله این مطلب حداقل سه تا پست دیگه راجع بهش خواهم گذاشت ان شاءالله.

سلام.
تابه حالنشنیده بودم.
ممنون.

اگرممکنه توضیح بیشتری را بگذارید.خودم هم کمی تحقیق می کنم،اماچون شماآگاه ترهستیدنسبت به بنده ، حتما مطلبتان بهترخواهدبود.

باتشکر.
پاسخ:
سلام لطف دارید . ان شاءالله ادامه خواهد داشت.
سلام
مطالبتون جالب و آموزندس ممنون*
Hi this is somewhat of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML. I’m starting a blog soon but have no coding know-how so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be enormously aptrceiaped!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی